KALENDARIUM W ROKU SZKOLNYM 2018/ 2019

czerwiec

SZKOLNE ECHO CZERWIEŃSKIEJ PODSTAWÓWKI

Bogactwo różnorodności

Szkoła, choć jest kuźnią wiedzy i dobrego wychowania, jest też miejscem wielu innych różnorodnych działań. Do najbardziej lubianych i wyczekiwanych są wspólne wyjazdy, zielone szkoły, wycieczki. To właśnie podczas nich zawierane są najtrwalsze przyjaźnie, na próbę wystawiana jest kultura i umiejętność radzenia sobie w pozaszkolnej rzeczywistości.

Chcąc oddać atmosferę wspólnych podróży poprosiłam nauczycieli i uczniów o krótkie relacje. Oto niektóre z nich.

DINOPARK Z ZIMNĄ ZOŚKĄ

15 maja klasy pierwsze i drugie wybrały się w Karkonosze do Szklarskiej Poręby. Mieliśmy połączyć przyjemne z pożytecznym. Na lekcjach mówiliśmy o krajobrazie górskim – oglądaliśmy prezentacje izdjęcia, ale posłuchać o górach, a zobaczyć je pokryte mimo maja śnieżną pierzynką i poczuć kamieniste szlaki pod stopami - to dwie różne sprawy. Wiemy, że góry bywają kapryśne i wymagają pokory. I naprawdę wystawiły nas na próbę – przygotowały nam nie lada niespodziankę – zimę pod koniec wiosny. Kiedy dojechaliśmy na miejsce naszym oczom ukazały się pokryte śniegiem szczyty. Biały puch leżał też na drogach, było naprawdę zimno. Na szczęście przygotowaliśmy się odpowiednio – jak na zimę przystało i dostaliśmy nagrodę. Wizyta w DINOPARKU przesłoniła chłód. Spotkanie z dinozaurami w naturalnych wymiarach naprawdę zapierało dech w piersiach. Ścieżki dydaktyczne uzupełniły luki w wiedzy. Jednak najlepiej bawiliśmy się w lin parku i na placu zabaw. Kino 6d – świetna wycieczka po lodowym miasteczku - podobało się chyba najbardziej. Po takich emocjach obiad zniknął w okamgnieniu. Jeszcze z okien autobusu pożegnaliśmy szlaki, na które zapewne wrócimy latem i tym razem nie zabierzemy ze sobą „zimnej Zośki”.

ROWEREM PRZEZ ŚWIAT

Klasa V d gościła Panią Małgorzatę Górską – podróżniczkę, która wraz z mężem organizuje i realizuje wyprawy rowerowe w kraju i za granicą. Dzieci dowiedziały się jak przygotować się do takiej wyprawy oraz jak zadbać o bezpieczeństwo podczas jazdy, a dzięki przygotowanej przez Panią Małgorzatę prezentacji multimedialnej mogły zobaczyć przepiękne widoki i poznać ciekawostki podróżnicze z wielu krajów europejskich m.in. z Chorwacji, Austrii, Francji, Sardynii, Krety, Turcji, Gruzji, Czech, Włoch, Korsyki, Norwegii, Rumunii, Słowacji i malowniczych regionów Polski.

PODZIĘKOWALIŚMY ZA DAR SAKRAMENTU

Klasa III a swoją podróż powiązała zdziękczynieniem za otrzymany sakrament Pierwszej Komunii Świętej. Wielomiesięczne przygotowania i sama uroczystość zostały uwieńczone w Rokitnie. To właśnie tam, pewnie ostatni raz, dzieci ubrały swoje białe szatki i wyszeptały do ucha Matki Bożej Cierpliwie Słuchającej swoje podziękowania i prośby. Po mszy dzieci miały okazję zwiedzić Muzeum Jana Pawła II – naszego ukochanego papieża. Wiele radości przyniosły wszystkim gry izabawy integracyjne na świeżym powietrzu wsanktuaryjnych ogrodach. Wiele emocji, zmęczenie doskwierało, ale ta wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci.

W MAJSTERKOWIE

W czasach, kiedy wszystko można kupić, do lamusa odchodzą domowe sposoby wykonywania różnych przedmiotów. Może właśnie, dlatego z trudem posługujemy się szydełkiem, młotkiem, dłutem czy strugiem. Znana wszystkim CASTORAMA realizuje projekty dla dzieci, które uczą jak zniczego wyczarować coś wartościowego. Uczniowie klasy III a skorzystali z takiego zaproszenia. Pod kierunkiem instruktorów wykonywali skrzynki narzędziowe. Początkowe przerażenie szybko zastąpiło zaciekawienie. Wystarczyło uważnie słuchać i trochę pomyśleć. Nieco problemu przysporzyło posługiwanie się narzędziami , ale każdy chciał zawieść do domu wykonane przez siebie dzieło. I udało się – do domu zabraliśmy nie tylko skrzynki, upominki, nagrody za konkursy, ale też wiarę, że dla każdego nic trudnego.

Z WIZYTĄ U SASIADÓW

Wspólnie z klasą wybrałam się na wycieczkę do Berlina. Jest to piękne, pełne wspaniałych miejsc miasto. Można tam spotkać wielu turystów z najróżniejszych miejsc świata. Wiele emocji wywołały przejażdżki metrem oraz S-bahnami – to niezwykle szybkie i punktualne środki lokomocji miejskiej. Widzieliśmy słynną Bramę Brandenburską, Kościół Pamięci oraz wieżę telewizyjną. Zwiedziliśmy Europa – Centre i zegar wodny. Byliśmy także w Muzeum Techniki, w którym oglądaliśmy samoloty, okręty, pociągi. Mieliśmy możliwość podpatrzeć jak powstają filmy. Wyjazd uważam za udany i polecam wybrać się tam każdemu. (Patrycja Michalska V b)

W NAGRODĘ ZWIEDZILI BERLIN

Jak każdego roku grupa najbardziej pracowitych uczniów z każdej szkoły w gminie dostępuje wielkiego zaszczytu, jakim jest odebranie NAGRODY BURMISTRZA. Jest to ukoronowanie całorocznej nauki, udziału w konkursach i przedsięwzięciach szkolnych. Podobnie jak w zeszłym roku za poświęcony czas i trud burmistrz zaproponował najlepszym z najlepszych wycieczkę do Berlina. Pogoda afrykańska, ale było warto. Brama Brandenburska, Kolumna Zwycięstwa, Aleksander – Platz, Czerwony Ratusz, Wyspa Muzealna, Reichstag, Forum Frydricianum, Pomnik Holokaustu, Mur Berliński, kościół pamięci – to tylko niektóre punkty programu. Słynny dworzec ZOO na niektórych wywarł wielkie wrażenie i zadziałał niczym niema przestroga. Niezwykłe miejsca i niezwykli uczniowie. „Pierwszy garnitur” naszej szkoły stanowią: Zuzanna Ignaczak VIII a, Aleksandra Kokowicz VIII a, Nikola Wziętek VIII a, Szymon Strzelczyk VIII a, Szymon Galicki, Martyna Wierucka b, Alicja Piwońska b, Wiktoria Bryczkowska VIII b, Aleksander Pietryka VII b, Małgorzata Żmuda VI b, Zuzanna Paprzycka II a. Gratulujemy i życzymy cudownych wakacji oraz kolejnych sukcesów.